Четвер, 16.08.2018, 09:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота

Конспект відкритого уроку з літературного читання у 3 класі (вчитель Іваськів Т.П.) на тему: «В.О.Сухомлинський «Кінь утік…»

Тема:  В.О. Сухомлинський Кінь утік”

Мета: Удосконалювати навички правильного, виразного, свідомого читання; залучати школярів до міркувань щодо проблем дружби; формувати вміння висловлювати власні судження про вчинки героїв; виховувати потребу в справжній дружбі; продовжити роботу над вихованням інтересу до творчості В.О. Сухомлинського.

Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, панно зі словами педагога , виставка видань творів В.О. Сухомлинського ,мікрофон, картки “Склади прислів’я”.

  1. Організаційний момент

Діти ! Погляньте на мене, на наших гостей, один на одного і посміхніться . Із цих промінчиків добра, які заіскрилися на ваших обличчях ми й почнемо наш урок.

ІІ.             Мовленнєва розминка

  1. Фонетична зарядка
  • Вдихнути повітря через ніс , видихнути через рот
  • Подуйте на кульбабку
  • Понюхайте квіточку
  • Забийте язичком гол
  1. Робота над чистомовкою.

Ас-ас-ас-в нас чудовий клас.

Зі-зі-зі- усі ми друзі .

Ем-ем-ем-нікого не підведем !

Ім-ім-ім – нам весело усім!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

 Діти, до нас завітав “кубик”.

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжки прокладає.

Знання ваші перевіряє.

Увага! Аналізуємо завдання чарівного куба.

  1. Продовжіть речення

В.О. Сухомлинський …

     2. “Асоціативний кущ”

Письменник і діти

3.Продовжіть речення

“Красиві слова і красиве діло…”

      4.Усний малюнок

“Схованка у лісі”

      5. Доведіть твердження

“Не словом, а ділом ”

      6. Головна думка твору.

IV. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота в парах (на картках).
  • Скласти прислів’я

Людина без друзів,                                                           розіб’єш не складеш.

Дружба – як дзеркало :                                                    а той, хто правду каже.

Не той друг , хто медом маже,                                       що дерево без коріння.

Нових друзів май,                                                              старих не забувай.

Якою темою можна об’єднати ці прислів’я ?

  1. Робота з тлумачним словником.

 

  1. Створення “Грона” до слова дружба.

 

 

        Дружба

            - усмішка

            - любов

            - добро

            - радість

            - допомога

            - підтримка

            - повага

             

V. Мотивація навчальної діяльності .

Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з оповіданням В. Сухомлинського “Кінь утік”. Будемо вчитися розмірковувати, аналізувати вчинки головних героїв , читати текст правильно, виразно, свідомо. Разом з героями твору спробуємо з’ясувати , що таке справжня дружба.

 Прогнозуваня.

  • Спробуйте визначити за темою нашої розмови,про що йде мова в оповіданні “Кінь утік”.

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу .

Опрацьовування оповідання Василя Сухомлинського “Кінь утік”.

  1. Читання вчителем .
  • Які почуття викликає у вас текст? (обурення, жаль, сором, тривога)
  1. Словникова робота

Читання пірамідок слів “буксиром” за учителем.

 

 

 

 

       Це                                                                                     дам

      кінь                                                                                  подив

    Петрик                                                                             Віталик

   таємниця                                                                       намалював

  обурення                                                                      здивування

вогнегривий                                                                  розголошуєш.

  • Прочитати дієслова, іменники.
  • Слово, в якому ховаються  два інших слова.
  • Дібрати синоніми до слів обурення (гнів),подив(здивування).

 

                            Фізкультхвилинка

Ми усі одна сім’я:

Він, вона, ти і я.

Усміхнись тому, хто зліва,

Усміхнись тому, хто справа.

Ти погладь того, хто зліва,

Ти погладь того, хто справа.

Ущепни того, хто зліва,

Ущепни того, хто справа.

Насвари того,хто зліва,

Насвари того, хто справа.

Усміхнись тому, хто зліва,

Усміхнись тому, хто справа.

Ми усі одна сім’я:

Він, вона, ти і я.

  1. Повторне читання тексту учнями мовчки.
  2. Читання тексту учнями “ланцюжком”.
  3. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
  • На якому уроці відбувалися описуванні в оповіданні події ?
  • Чим був незадоволений Віталик?
  • Чому, на вашу думку, він вирішив розповісти вчителеві про записку (прочитати)?
  • Чи зазначено в тексті , що Петрик і Віталик товаришували?
  • Чи можна сказати напевно, кого із хлопців підтримав клас ? Kого –засудив?
  • Зачитайте слова Івана Петровича. Чи можна їх уважати повчальними?
  1. Вправа “Незакінчене речення’
  2. Гра “Розвідники”.
  3. Робота за ілюстрацією.
  • Спробуйте розпізнати на малюнку дійових осіб. Хто з них Віталик , а хто Петрик?
  • Чому Петрик заховав малюнок з коником за спину? Про що вони могли розмовляти ?
  • Як ви гадаєте , чи зрозумів помилку Віталик?
  1. Робота в групах.
  2. Зміни кінцівку твору ”

Допоможемо хлопцям стати справжніми друзями .

  1.  Визначення головної думки твору.

VII. Рефлексія.

  1. Вправа “Мікрофон”. Закінчити речення.

Друг захворів і я …

  1. Вправа “Рефлексійний екран” .
  • Сьогодні на уроці я познайомився…
  • Я зрозумів, що…
  • Мене здивувало …
  • Мені було цікаво …
  • Урок мене навчив …
  • Я б хотів…
  1. Перегляд відеокліпу про дружбу.

VIII. Домашнє завдання.

1.Прочитати і переказати текст “Кінь утік”.

2.Скласти лист Віталику чи Петрику.

IX. Слово вчителя.

Я вважаю, що сьогоднішній урок не залишив вас байдужими. Декого з вас він змусив замислитися над тим, що треба змінити у своїй поведінці . Що саме ? Цю відповідь ви повинні дати самі собі . Я знаю, що ви всі є справжніми друзями . І оцінка у вас сьогодні “життєва”- чим більше друзів у вас , тим вища оцінка.

Хочу,щоб ми закінчили урок піснею про дружбу.

Пісня “Справжній друг”.

 

 

 

Категорія: Методична робота | Додав: smile (20.04.2016)
Переглядів: 971 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Підзамочківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz