Неділя, 16.12.2018, 09:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота

Конспект уроку з трудового навчання (вчитель трудового навчання Роненко Г.М.)

Тема уроку: Виготовлення одягу для ляльки-мотанки. Пошиття сорочки.

Мета уроку: ознайомити учнів із народними традиціями українського національного одягу, основними етапами та послідовністю пошиття одягу. Навчити, користуючись готовими лекалами, виготовляти швейні вироби, дотримуючись технологічної послідовності.

Формування навичок моделювання швейного виробу на основі базового лекала. Вдосконалення  вміння крою та пошиття виробу ручним та машинним способом.

Розвивати творчий підхід у вирішенні стандартних завдань.

Виховувати охайність та акуратність при виконанні роботи, почуття пошани до оберегу як національної відзнаки. Формувати національну свідомість людини, здатність осмислення дитиною ролі та значення традицій у житті людини.

Матеріали та інструменти: лялька-основа(виготовлена на попередніх уроках); клаптики тканини, які за стилем відповідають ескізу виробу та народним традиціям;нитки для шиття в тон тканини; нитки для вишивання, намисто , бісер, тасьма, стрічки(за вибором учнів); олівець, ножиці, булавки, голка.; готові лекала викрійок сорочок для ляльки.

Обладнання уроку: інструкційні картки по пошиттю сорочки для ляльки, лекала-викрійки сорочок, картки з правилами безпечної праці про ручному та машинному шитті, швейні машини.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: практична робота.

                                   Хід уроку.

I.                        Організаційний момент. Перевірка присутності та готовності учнів до уроку.

II.                     Актуалізація опорних знань. Учні пригадують опрацьований матеріал, даючи відповіді на запитання.

1.     Що уособлювала в стародавніх українських традиціях лялька-мотанка?

2.     Чому вона не має обличчя?

3.     З яких частин(елементів) складається сама лялька? Яка послідовність її виготовлення?

III.                   Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети уроку.

Я дівчина невеличка,

На головці в мене стрічка,

Вмію шити, вишивати,

Ще й читати і писати.

Я  дівчина чепурушка,

Хоч я  й невеличка, --

В мене лиштва мережана,

Червоная стрічка.

            Кожна лялька – унікальна. Людина вигадувала ляльку-мотанку подібну собі, вкладаючи у неї свою енергію, певні думки і побажання. Тому особливого значення набувало усе: сама лялька, її одяг, оздоблення. Ось на сьогоднішньому уроці ми маємо одягнути свою лялечку так, щоб вона стала неповторною і красивою, передаючи ваші почуття, емоції та побажання.

IV.                       Вивчення нового матеріалу. Пояснення з демонструванням прийомів роботи.

Всі ляльки, які ми зараз виготовляємо одинакові за розмірами, тому для виготовлення одягу можна скористатись лекалами(виготовленими заздалегідь основами викрійки). Потрібно тільки обрати тип крою згідно вашого задуму(ескізного малюнка)

Українські традиційні жіночі сорочки бувають:

  • З цільнокроєним рукавом;
  • З відрізним рукавом;
  • З рукавом реглан.

                        Обравши відповідний фасон рукава можна здійснити його моделювання (зміна моделі на основі базової конструкції). Рукав можна завузити чи розширити, внизу, або по всій довжині, змінюючи форму викрійки.

Послідовність роботи над  виготовленням сорочки.

1.     Скласти клаптики тканини  вдвоє, лицевою стороною в середину.

2.     Накласти викрійку-лекало до згину тканини по лінії плечей. Приколоти по периметру булавками.

3.     Відмалювати по контуру викрійки з урахуванням припуску на шви.

4.     Відколоти викрійку ти викроїти деталі сорочки. Викроїти горловину.

5.     Зшити деталі сорочки по відповідних лініях. Спочатку зметати, а потім прошити ручним швом  «голкою назад», або з'єднювальним швом на швейній машині.

6.     Обробити зрізи сорочки(рукавів та горловини) петельним швом, кольоровими нитками.

7.     Оздоблення сорочки. В залежності від задуму, нанесіть охайними лініями відповідний малюнок на поверхню сорочки та виконайте його вишивкою, бісером, стрічками.

Залишилось тільки одягнути сорочку на ляльку.

V.                Практична робота учнів. Робота відбувається за інструкційними картками.

Інструктаж з охорони праці.

Перед початком роботи, будь ласка, подивіться на своє робоче місце. Де б ви не знаходилися: на вулиці, на заняттях – необхідно бути дуже обережними. На  заняттях ми користуватимемося різними предметами, дотримання техніки безпеки при цьому є обов’язковим.

Вимоги безпеки перед початком роботи:

Робочий інструмент і матеріали розкладайте у встановленому місці(праворуч), у зручному і безпечному порядку.

Вимоги безпеки під час роботи:

  • Дотримуйтеся порядку і чистоти на робочому місці, не допускайте захаращення його інструментами, відходами і сміттям;
  • Будьте уважні, не відволікайтеся і не заважайте іншим;
  • Не розмахуйте рукою з інструментом, не кладіть його на край столу;
  • Світло на вашу роботу повинно падати з лівого боку;
  • Положення тіла повинне бути зручним, відстань до роботи повинна бути 25-30 см;
  • У разі поганого самопочуття або травмування припиніть роботу і повідомте вчителя.
  • Під час виконання роботи керуйтеся правилами безпечної роботи з ножицями та при ручному шитті. При роботі на швейній машині – відповідними правилами безпечної праці.

                        Вимоги безпеки після закінчення роботи:

  • Упорядкуйте робоче місце;
  • Інструменти та матеріали зберіть і складіть у відповідне місце;
  • Сміття і відходи зберіть і складіть у смітник.

Під час роботи учнів вчитель проводить поточний інструктаж:

Обхід робочих міць із метою проведення індивідуального і фронтального інструктажів;

Контроль за організацією робочих місць та дотриманням учнями правил безпеки праці

Заключний інструктаж: Аналіз характерних помилок, загальна оцінка виконаної роботи.

Після 20 хвилин роботи на уроці доцільно провести валеологічну паузу. Вправа «варенички». Учні стають у замкнуте коло, повертаються спиною один до одного. Виконуємо масажні рухи на спині сусіда:

  •  Місимо тісто;
  •  Розтачуємо тісто;
  •  Ріжемо пеленички;
  •  Кладемо начинку;
  •  Защипаємо вареники.

Обертаємось в інший бік і починаємо все з початку.

VI.              Підсумок уроку.

Ось ми і виготовили  для нашої ляльки сорочечку яка прикрасить її. На наступному уроці ми пошиємо для неї спідничку і завершимо роботу її оздобленням. Така робота над лялькою допомагає створити простір для творчості, і ви це сьогодні довели. Ваші ляльки – унікальні, вони неповторні. Кожна із вас доклала максимум зусиль та старання і отримала чудовий результат!

Оцінювання роботи учнів.

VII.           На домашнє завдання вам потрібно буде підібрати матеріали для виготовлення спіднички для ляльки: клаптики тканини відповідно до стилю, нитки для шиття, матеріали для оздоблення.

 

Додаток 1

Типи крою жіночих сорочок

Сорочка з рукавом реглан

 

Сорочка з відрізним рукавом

 

 

Сорочка цільнокройна

 

 

 

 

Додаток 2

Інструкційна картка по виготовленню сорочки для ляльки-мотанки

Послідовність роботи

 

1

Скласти клаптики тканини  вдвоє, лицевою стороною в середину.

 

 

 

2

Накласти викрійку-лекало до згину тканини по лінії плечей. Приколоти по периметру булавками.

 

 

 

3

Відмалювати по контуру викрійки з урахуванням припуску на шви.

 

 

 

4

Відколоти викрійку ти викроїти деталі сорочки. Викроїти горловину.

 

 

 

5

Зшити деталі сорочки по відповідних лініях. Спочатку зметати, а потім прошити ручним швом  «голкою назад», або зєднювальним швом на швейній машині.

 

 

 

6

Обробити зрізи сорочки(рукавів та горловини) петельним швом, кольоровими нитками.

 

 

 

7

Оздоблення сорочки. В залежності від задуму, нанесіть охайними лініями відповідний малюнок на поверхню сорочки та виконайте його вишивкою, бісером, стрічками.

 

 

 

 

 

 

Категорія: Методична робота | Додав: smile (29.03.2015)
Переглядів: 1141 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Підзамочківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz